سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
آخوند میرزاعلی

حوزه/امام جمعه اهل سنت آق قلا اظهار داشت: ما مسلمانان صرف نظر از قومیت، نژاد، زبان و مذهب باید از دین اسلام حمایت کنیم و به تفرقه افکنان اجازه میدان داری ندهیم. باید در تمامی بلاد اسلامی، مصالح امت خود را بر مصالح و منافع شخصی مقدم بدانیم. همچنین باید در برابر بحران های موجود در جهان اسلام همانند غزه، سوریه،لبنان و... موضعی درست اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آق قلا در وبینار هشتم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ما مسلمانان صرفا نباید در هفته وحدت و در ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق (ع) به موضوع وحدت اهمیت دهیم، بلکه باید در طول سال وحدت خود را حفظ کنیم و پایبند به اصول و مبانی دین مبین اسلام باشیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همواره با حمایت غرب و آمریکای جهان خوار علیه اسلام و مسلمانان جنایت های بی‌شماری را انجام می‌دهد و حضرت امام (ره) همواره به این مسئله تاکید داشتند که اسرائیل یک غده سرطانی است و باید به سرعت از صحنه روزگار محو شود.

آخوند میرزاعلی گفت: ما مسلمانان صرف نظر از قومیت، نژاد، زبان و مذهب باید از دین اسلام حمایت کنیم و به تفرقه افکنان اجازه میدان داری ندهیم. باید در تمامی بلاد اسلامی، مصالح امت خود را بر مصالح و منافع شخصی مقدم بدانیم. همچنین باید در برابر بحران های موجود در جهان اسلام همانند غزه، سوریه،لبنان و... موضعی درست اتخاذ کنیم.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از سوی سازمان های جهانی و کشورهای غربی باوجود همه کودک‌کشی ها و جنایات شنیعی که انجام می‌دهد، همواره مورد حمایت قرار می‌گیرد و این جای تاسف بسیار دارد.

آخوند میرزاعلی تصریح کرد: همه می‌دانیم که دشمنان اسلام از هر حیله و نیرنگی استفاده می‌کنند تا به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند، ترور سرداران جهان اسلام از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و ... گواه روشنی از عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی است و باید گفت که این ترورها گسترش موج بیداری اسلامی در جهان اسلام را با خود به همراه دارد.

وی اظهار کرد: عوامل این جنایت باید بدانند که این اقدامات جنون آمیز آن‌ها مانند سایر توطئه های قبلی، انزجار و خشم مسلمانان را برانگیخته و در واقع پرده از سیاست‌های دروغین غرب و دفاع از آزادی توسط مدعیان بر می‌دارد.

آخوند میرزاعلی با بیان اینکه ما مسلمانان باید برای پیشرفت اسلام و سربلندی مسلمانان وحدت خود را حفظ کنیم، گفت: چراکه قرآن کریم در مورد اتحاد و وحدت کلمه آیات متعددی را بیان کرده است و بر همبستگی مسلمانان و حمایت از یکدیگر در برابر ظالمان تاکید دارد.

وی با تاکید بر این نکته که حمایت در مورد مسائل اصولی اسلام وظیفه فرد فرد مسلمانان است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید "واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا" این آیه به معنی حفظ اتحاد، وحدت کلمه و تفاهم آحاد مسلمانان با یکدیگر است.

آخوند میرزاعلی ادامه داد: دستیابی به وحدت و همگرایی، ایجاد انسجام و اتحاد اسلامی و از میان برداشتن فاصله‌ها در جهان اسلام نیازمند توجه به محور های مشترک و همگانی است. پیامبر اسلام(ص) همواره بر همکاری مسلمانان با یکدیگر تاکید داشتند و آنان را همانند یک روح در چندین بدن می‌دانستند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان برنامه سعادت بشری، مسلمانان را از تفرقه باز می‌دارد، گفت: همچنین قرآن کریم، الفت و برادری را نعمت و تفرقه و جدایی را عذاب به حساب می‌آورد وگاهی اهمیت آن را با توحید می‌سنجد.

آخوند میرزاعلی گفت: ریشه کن کردن فتنه های دشمنان اسلام تنها با همدلی، هم‌فکری و همیاری مسلمانان با یکدیگر میسر می‌شود. به تعبیر قرآن کریم، گسترش فتنه بر روی زمین از قتل و کشتار هم بدتر است، بر همین اساس مسلمانان باید از تفرقه و منازعه میان مذاهب اسلامی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: سعادت ملت‌های اسلامی در گرو وحدت آنان است و همواره در طول تاریخ آن ملتی سعادتمند است که با یکدیگر متحد بوده‌اند و هرگاه به سوی جدایی حرکت کرده‌اند، به همان اندازه از سعادتمندی فاصله گرفته اند.

آخوند میرزاعلی با تاکید بر این نکته که هیچ مسلمانی نیست که تمدن و شکوه امت اسلامی را نخواهد،گفت: تمام مسلمانان بر این باورند که یکی از عوامل شکوفایی امت اسلامی، وحدت، همبستگی و انسجام همه مسلمین و مذاهب اسلامی آن هم در سایه عمل به دستورات قرآن کریم است.

وی در پایان گفت: دولت های اسلامی با یکپارچگی می‌توانند در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، امیدواریم با اتحاد خود، پرچم اسلام را در جای جای جهان به اهتزاز در آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha